Europos širdyje įsikūrusi „Zentiva“ šiuo metu vykdo veiklą 50 rinkų, kuriose gyvena virš milijardo žmonių.

XV amžius

„Zentiva“ šaknys siekia vieną seniausių vaistinių Bohemijoje.

„Zentiva“ kildinama iš XV amžiaus „Juodojo erelio“ arba „U cerného orla“ vaistinės Prahoje. Tai viena seniausių vaistinių visoje Čekijoje.

„Zentiva“ šaknys siekia vieną seniausių vaistinių Bohemijoje.
„Zentiva“ šaknys siekia vieną seniausių vaistinių Bohemijoje.
 

1857 m.

„Juodojo varno“ vaistinę įsigyja Fragnerių šeima.

Vaistinę įsigyja Benjaminas Fragneris ir jo sūnus Karelis. Prahos pakraštyje jie pastato farmacijos gamyklą. Būtent čia vėliau įsikuria dabartinė „Zentiva“ centrinė būstinė ir gamybos patalpos.

„Juodojo varno“ vaistinę įsigyja Fragnerių šeima.
 

1930 m.

Pirmoji įmonės vaistų gamykla Prahoje.

Įmonė pradeda gaminti vaistus Dolní Mecholupy kaimo gamykloje. Ji pavadinta „Benjamino Fragnerio“ gamykla.

Pirmoji įmonės vaistų gamykla Prahoje.
Pirmoji įmonės vaistų gamykla Prahoje.
 

Antrasis pasaulinis karas

Gamykla tampa farmacijos specialistų užuovėja.

Uždarius Čekijos universitetus Antrojo pasaulinio karo metu, savininko pastangomis gamykla tampa užuovėja daugybei žymių farmakologijos ir farmacijos tyrimų ekspertų.

Antrasis pasaulinis karas
Antrasis pasaulinis karas
 

1946 m.

„Zentiva“ nacionalizuojama.

Vyriausybė nacionalizuoja „Zentiva“, o Dolní Mecholupy gamykla tampa Jungtinių farmacijos gamyklų SPOFA – didžiausio farmacijos produktų gamintojo tuometinėje Čekoslovakijoje – dalimi. Tuo metu gamykloje dirba 750 darbuotojų.

„Zentiva“ nacionalizuojama.
„Zentiva“ nacionalizuojama.
 

1993 m.

Įkurta įmonė „Léčiva“ – „Zentiva“ pirmtakė.

„Zentiva“ gavo savo pirmąjį gamybos praktikos pažymėjimą antibiotikų gamybai pagal PSO standartus. „Zentiva“ yra pirmasis šį pažymėjimą gavęs gamintojas Čekijoje.

XX a. 8–9 dešimtmečiai

Plėtra, pokyčiai ir patobulinimai.

Plėtros programa baigta įgyvendinti 1979 m. Jos metu pastatyta moderni gamykla su pažangiausia įranga. Pastačius naują, didesnę gamyklą labai padidėja gamybos apimtys.

 
 

1998 m.

Vadovybė išperka „Zentiva“. Įmonė pradeda specializuotis firminių generinių vaistų gamyboje.

„Zentiva“ vadovybė kartu su privačia grupe „Warburg Pincus Funds“ įsigyja didžiąją dalį įmonės akcijų. Taip prasideda naujas įmonės vystymosi etapas, pagrįstas firminių generinių vaistų strategija. Investuojama į naują infrastruktūrą, mokslinius tyrimus ir plėtrą. Įmonė pristato modernių ir firminių generinių vaistų asortimentą.

2000 m.

Naujų verslo procesų ir struktūros įgyvendinimas.

Įmonė išbraukiama iš Prahos vertybinių popierių biržos.

 
 

2003 m.

„Slovakofarma“ įsigijimas ir „Zentiva“ prekių ženklo sukūrimas.

„Zentiva“ pradeda plėstis į Vidurio ir Rytų Europą (Rusiją ir Lenkiją) ir nusiperka didžiausią Slovakijos farmacijos įmonę „Slovakofarma“. „Zentiva“ prekių ženklu prekiaujama Europoje, Rusijoje, Turkijoje, Afrikoje ir Artimuosiuose Rytuose.

„Slovakofarma“ įsigijimas ir „Zentiva“ prekių ženklo sukūrimas.
„Slovakofarma“ įsigijimas ir „Zentiva“ prekių ženklo sukūrimas.
 

2004 m.

„Zentiva“ įtraukiama į Prahos ir Londono akcijų biržų sąrašus.

„Zentiva“ tampa pirmąja įmone, kurios akcijos pateiktos pradiniam viešam akcijų platinimui Prahos akcijų biržoje.

„Zentiva“ įtraukiama į Prahos ir Londono akcijų biržų sąrašus.
„Zentiva“ įtraukiama į Prahos ir Londono akcijų biržų sąrašus.
 

2005 m.

„Zentiva“ tęsia savo plėtrą Rumunijoje.

„Zentiva“ įsigyja Rumunijos didžiausią generinių vaistų gamintoją „Sicomed“.

2006 m.

„Sanofi“ tampa didžiausiu „Zentiva“ akcininku.

„Sanofi“ įsigyja 24,9 % „Zentiva“ akcijų ir tampa didžiausiu jos akcininku.

 
 

2009 m.

„Zentiva“ tampa „Sanofi“ dalimi.

„Sanofi“ įsigyja visas „Zentiva“ akcijas. „Zentiva“ tampa „Sanofi“ strategijos tapti įvairiapuse pasauline sveikatos priežiūros įmone, kurios dėmesys sutelktas į pacientų poreikius, dalimi.

2007 m.

„Zentiva“ tęsia savo plėtrą Turkijoje.

„Zentiva“ įsigyja didžiausią Turkijos farmacijos įmonę „Eczacibasi Generic Pharmaceuticals“.

 
 

2011 m.

„Sanofi“ pristato „Zentiva“ prekių ženklą Vakarų Europoje.

„Zentiva“ prekių ženklas pristatomas Prancūzijoje, Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Portugalijoje ir Vokietijoje.

„Sanofi“ pristato „Zentiva“ prekių ženklą Vakarų Europoje.
„Sanofi“ pristato „Zentiva“ prekių ženklą Vakarų Europoje.
 

2012 m.

Pristatomi nauji produktai.

„Zentiva“ komanda suderina savo produktų asortimentą su naujais produktų kūrimo ir reguliavimo procesais.

Pristatomi nauji produktai.
Pristatomi nauji produktai.
 

2013 m.

„Zentiva“ prekių ženklas pristatomas naujose rinkose.

„Zentiva“ įžengia į naujas rinkas Afrikoje ir Artimuosiuose Rytuose.

„Zentiva“ prekių ženklas pristatomas naujose rinkose.
„Zentiva“ prekių ženklas pristatomas naujose rinkose.
 

Įkelti daugiau

„Zentiva“ – trečia didžiausia* ir sparčiai auganti generinių vaistų bendrovė Europoje.